• +30 211 0133122
  • +30 6944154050
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Pilates

Τι είναι η μέθοδος Pilates
Η μέθοδος Pilates αποτελείται από ένα ρεπερτόριο 500 ασκήσεων οι οποίες εκτελούνται στο έδαφος ή στα ειδικά μηχανήματα. Οι ασκήσεις αυτές έχουν σαν στόχο να αναπτύξουν δυνατούς κοιλιακούς, ραχιαίους και γλουτούς. Όλοι αυτοί οι μύες λειτουργούν σε συνεργασία και αποτελούν αυτό που ονόμαζε ο Pilates «τον πυρήνα» - “the power house”. Επικεντρώνεται επίσης, στην ευλυγισία των μυών και την κινητικότητα των αρθρώσεων. Είναι μια μέθοδος πολύ ολοκληρωμένη που γυμνάζει το σώμα συνολικά και συμμετρικά. Κάτι που ακούγεται πολύ συχνά για το Pilates είναι ότι μετά από κάποιες συνεδρίες οι ασκούμενοι αισθάνονται ότι έχουν ψηλώσει κατά μερικά εκατοστά. Αυτό είναι και σωστό και λάθος. Από την στιγμή που σταματάει η ανάπτυξη της σπονδυλικής μας στήλης είναι αδύνατο να ψηλώσουμε κι άλλο, ωστόσο αυτή η αίσθηση που όλοι νιώθουν είναι επειδή σταδιακά μαθαίνουν να έχουν μια σωστή στάση σώματος και στην καθημερινότητας τους. Ο ίδιος ο Pilates σαν παιδί ήταν πολύ φιλάσθενος και υπέφερε από άσθμα, ραχίτιδα και ρευματικό πυρετό. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αφιερώσει όλη του τη ζωή στο να βρει έναν τρόπο εκγύμνασης που θα τον κάνει «φυσικά ανώτερο». Εμπνεύστηκε από πολλές μεθόδους όπως τη Υoga, το Zen και άλλες δυτικές φιλοσοφίες. Μελέτησε επίσης τις κινήσεις των ζώων και έτσι σιγά σιγά ανέπτυξε το contrology, δηλαδή τη μέθοδο pilates όπως είναι γνωστή σήμερα.

Οφέλη

  •     Αύξηση της αναπνευστικής ικανότητας και της κυκλοφορίας του αίματος
  •     Ενδυνάμωση (κυρίως των μυών του κορμού)
  •     Ευλυγισία
  •     Συντονισμός σώματος και πνεύματος
  •     Σωστή στάση σώματος
  •     Ισορροπία
  •     Οστική πυκνότητα
  •     Θετική επίγνωση του σώματος
  •     Λειτουργική εφαρμογή της τεχνικής στην καθημερινότητα
Το Pilates αντίθετα με αυτό που πιστεύουν πολλοί μπορεί να γίνει μια πολύ δυναμική προπόνηση και να τονώσει αποτελεσματικά όλους τους μύες.Ο ίδιος ο Pilates έλεγε: «σε 5 μαθήματα αρχίζεις να αισθάνεσαι την διαφορά, σε 10 μαθήματα το αισθάνονται και οι άλλοι, σε 20 μαθήματα έχεις ένα εντελώς καινούργιο σώμα».

Ορολογίες

Ο κορμός (The Core): Ένα τρισδιάστατο μυϊκό γκρούπ, το οποίο συγκρατεί τα εσωτερικά όργανα και βοηθά στην κάμψη, στην έκταση και στις στροφικές κινήσεις του σώματος. Ο ίδιος ο Pilates το ονόμαζε “powerhouse”, το κέντρο, τη πηγή της δύναμης.

Ουδέτερη θέση σπονδυλικής στήλης / λεκάνης (Neutral spine/ pelvis): Η θέση της σπονδυλικής στήλης και της λεκάνης, ενώ το σώμα είναι όρθιο ή σε κατάκλιση. Είναι η θέση, η οποία σέβεται τις καμπύλες της σπονδυλικής στήλης.

Εγκάρσιος κοιλιακός (Transversus abdominus): Ο πιο βασικός μυς στη μέθοδο. Είναι ένας μακρύς εν τω βάθη μυς κάτω από τον ορθό και τους πλάγιους κοιλιακούς και ενώ θα θεωρούσαμε πιο σημαντικό κοιλιακό μυ τον ορθό, ο εγκάρσιος είναι αυτός που στην ουσία στηρίζει τον κορμό, ενώ ο ορθός κάνει κάμψη.

Συγκράτημα της κοιλιάς ( Scoop): Είναι μια ενέργεια των κοιλιακών η οποία συντελείται κυρίως από τον εγκάρσιο κοιλιακό μυ. Αυτό το ρούφηγμα της κοιλιάς προς τα μέσα δεν είναι εύκολο κατά την εκτέλεση της άσκησης και ειδικά όταν εισπνέουμε (γιατί η κοιλιά φουσκώνει προς τα έξω) καθώς όλοι έχουμε μάθει να την σφίγγουμε. Όλες οι ασκήσεις πρέπει να γίνονται με την κοιλιά ρουφηγμένη ακόμα και σε αυτές που υπερτερεί ο ορθός κοιλιακός, πχ κατά την ανύψωση του κορμού.

C-curve: Είναι η κίνηση της σπονδυλικής στήλης, η οποία ενεργοποιεί τον εγκάρσιο κοιλιακό ενώ διατείνονται οι μύες της πλάτης. Το κύρτωμα γίνεται σταδιακά και στις τρεις περιοχές της σπονδυλικής στήλης (οσφυϊκή, θωρακική, αυχενική).

Αποτύπωση της σπονδυλικής στήλης(Articulation): Η μετακίνηση της σπονδυλικής στήλης σπόνδυλο-σπόνδυλο.

Εκπαιδευτής

Τα μαθήματα Pilates τα κάνει η Άλκηστη Βιδάλη, απόφοιτη του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του εκπαιδευτικού ιδρύματος Χαλκίδας. Η επαφή της με το Pilates ξεκίνησε τυχαία αλλά ήταν «έρωτας με την πρώτη ματιά». Πριν ακόμα γίνει τόσο διαδεδομένο στην Ελλάδα έτυχε να παρακολουθήσει κάποια προγράμματα με ξένους προπονητές. Στη συνέχεια έψαξε να βρει και στην Ελλάδα πιστοποιημένους instructors ώστε να μπορεί να εξασκείται όσο πιο συχνά μπορούσε με τη συγκεκριμένη μέθοδο. Η αγάπη της για το Pilates μεγάλωσε τόσο που θέλησε να το μελετήσει και να μάθει κάθε λεπτομέρεια γι αυτήν τη μέθοδο. Η αλήθεια είναι πως συνεχώς μαθαίνει, καθώς η μέθοδος διαρκώς εξελίσσεται και βελτιώνεται, μένοντας όμως πάντα πιστή στις αρχές του Joseph Pilates.Εκπαιδεύτηκε και ολοκλήρωσε τη φοίτησή της στο Studione υπό την καθοδήγηση της Χριστίνας Πανταζοπούλου και του Alan Herdman. Πλέον είναι πιστοποιημένη καθηγήτρια Pilates mat and full equipment by ALAN HERDMAN (ενός από τους σημαντικότερους δασκάλους Pilates 2ης γενιάς, ο ίδιος διδάχτηκε από την Carola Trier και τον Bob Fitzgerald, οι οποίοι ήταν μαθητές του ίδιου του Pilates). Έχει συμμετάσχει σε πολλά σεμινάρια και workshops με δασκάλους παγκοσμίου φήμης όπως ο Brandon Gamble (BASI Pilates), Alan Herdman κ.α και προσπαθεί διαρκώς να παραμένει ενήμερη για κάθε εξέλιξη στο χώρο του Pilates.